Πώς θα παραμείνετε υγιής και όμορφη τους εννέα μήνες της εγκυμοσύνης σας | Forum Υγείας
Μια μοναδική διοργάνωση που φέρνει κοντά και διαδραστικά τους επιστήμονες Υγείας με τη βιομηχανία και το κοινό. Περισσότερες από 20 επιστημονικές εταιρείες, 200 και πλέον καταξιωμένοι επιστήμονες ομιλητές, από το χώρο της υγείας, της διατροφής και της ομορφιάς, 100 τουλάχιστον από τις πλέον δυναμικές εμπορικές εταιρείες, 10.000 επισκέπτες ενημερώνουν και ενημερώνονται για τα πιο πολύτιμα αγαθά του ανθρώπου, την υγεία και την ψυχική διάθεση. Πρόληψη, ευεξία και έγκαιρη διάγνωση: Εάν αυτές οι έννοιες είναι και στα δικά σας ενδιαφέροντα, ατομικά ή εμπορικά, τότε σας περιμένουμε όλους με ελεύθερη είσοδο στις 17-18 Μαρτίου στον ιστορικό και πανέμορφο χώρο του Ζαππείου.
διατροφη, Υγεία, ομορφιά
9338
post-template-default,single,single-post,postid-9338,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-3.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Blog

Πώς θα παραμείνετε υγιής και όμορφη τους εννέα μήνες της εγκυμοσύνης σας

  |   ΟΜΟΡΦΙΑ   |   No comment

Η εγκυμοσύνη είναι μια απόλυτα φυσιολογική κατάσταση και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών, η γυναίκα μπορεί να συνεχίζει τις δραστηριότητές της και τη φροντίδα του σώματος και της διατροφής της με λίγη περισσότερη προσοχή.

 

Οι εξετάσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ασφαλείς, τις περισσότερες φορές μη επεμβατικές, διαδικασίες που στόχο έχουν να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες εμφάνισης κάποιας παθολογικής κατάστασης τόσο για τη μητέρα όσο και για το νεογέννητο. Καλό είναι η γυναίκα που σχεδιάζει να μείνει έγκυος να προβεί σε ορισμένες απαραίτητες εξετάσεις πριν από την εγκυμοσύνη , ώστε, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που πιθανόν θα επηρεάσει το έμβρυο -όπως μόλυνση από τοξόπλασμα-, να διορθωθεί πριν από τη σύλληψη. Ας δούμε ποιες είναι οι απαραίτητες εξετάσεις.

 

Εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου

  • Γενική αίματος, επίπεδα σιδήρου και φερριτίνης
  • Γενική και καλλιέργεια ούρων
  • Ομάδα αίματος και Rhesus – έμμεσος Coombs
  • Έλεγχος για μεσογειακή και δρεπανοκυτταρική αναιμία
  • Ανοσία σε ερυθρά
  • Έλεγχος για τους ιούς ηπατίτιδας Β και C, HIVI&II και σύφιλης
  • Τοξοπλάσμωση, αντισώματα κυτταρομεγαλοϊού
  • Έλεγχος σακχάρου
  • Έλεγχων ορμονών θυρεοειδή
  • Έλεγχος κυστικής ίνωσης

 

  • Έλεγχος αυχενικής διαφάνειας, α’’ τριμήνου:

Είναι μία εξέταση προγεννητικού ελέγχου, που έχει στόχο την έγκαιρη ανίχνευση ορισμένων παθήσεων και χρωμοσωμικών ανωμαλιών του εμβρύου, όπως το σύνδρομο Down.

  • Λήψη τροφοβλάστης CVS αμνιοπαρακέντηση

Πρόκειται για επεμβατικά διαγνωστικά τεστ που ελέγχουν γενετικές διαταραχές στο έμβρυο.

  • Προγεννητικός μοριακός καρυότυπος

Προηγμένο τεστ γενετικού ελέγχου, που ανιχνεύει περισσότερα από 120 σύνδρομα και γενετικά νοσήματα.

  • Μη επεμβατικός προγεννητικός έλεγχος χρωμοσωμικών ανωμαλιών

Με ένα πολύ εξελιγμένο μη επεμβατικό, γενετικό τεστ υψηλής ευαισθησίας, το Tranquility test, επιτυγχάνεται η ανίχνευση χρωμοσωμικών ανωμαλιών, ακόμα και στη δίδυμη κύηση. Είναι απόλυτα ασφαλές για τη μητέρα και το έμβρυο.

  • Έλεγχος για αιμολυτικό στρεπτόκοκκο της ομάδας Β (GBS)

 

Η διατροφή της εγκύου

Η έγκυος είναι σημαντικό να διατρέφεται πολύ υγιεινά κατά τη διάρκεια της κύησης. Καλό είναι, επίσης, να δημιουργηθεί ένα προσωπικό και εξατομικευμένο πλάνο διατροφής, που θα ενισχύσει το σίδηρο και την αιμοσφαιρίνη της εγκύου από φυσικές πηγές (άπαχο κρέας, σπανάκι, όσπρια) και εφόσον οι εξετάσεις δείξουν ότι χρειάζεται να συνταγογραφηθούν και δισκία σιδήρου και φυλλικού οξέος, ανάλογα με τις προσωπικές ανάγκες της εγκύου. Οι έγκυοι που πάσχουν από διαβήτη ή διαβήτη κύησης θα πρέπει να ακολουθήσουν μια διατροφή που περιλαμβάνει τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Η γυμναστική κατά την εγκυμοσύνη

Η άσκηση παρέχει στην έγκυο σημαντικά οφέλη, καθώς ενδυναμώνει τους μυς της ράχης για την καλύτερη στήριξη της μέσης και της κοιλιάς, αλλά ενδυναμώνει και τους μυς των ποδιών και συντελεί στη σταθερή βάδιση. Η εκγύμναση των μυών της πυέλου βοηθά την έγκυο στον τοκετό.

Ιδανικές ασκήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι το περπάτημα -τουλάχιστον για μισή ώρα τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα-, η κολύμβηση, η γιόγκα και το Pilates.

Καλή διάθεση και θετική σκέψη

Η ψυχολογία της εγκύου επηρεάζεται έντονα από τις ορμονικές μεταβολές που συμβαίνουν στην εγκυμοσύνη. Η γυναίκα σε κάποιες στιγμές, ίσως, νιώθει ασταθής συναισθηματικά ή περνάει φάσεις μελαγχολίας. Είναι απόλυτα φυσιολογικό, αλλά με στήριξη από το περιβάλλον και τον γιατρό της σύντομα θα συνειδητοποιήσει ότι διανύει τους εννέα πιο δημιουργικούς μήνες της ζωής της, που αποτελούν τη βάση μιας ακόμα πιο ευτυχισμένης ζωής.

Η άσκηση, που αναφέραμε πριν, αυξάνει τα επίπεδα ενδορφινών -ορμονών που εκκρίνονται από τον οργανισμό και δημιουργούν ευεξία-και συμβάλλει στην καλή ψυχική υγεία της μέλλουσας μητέρας. Είναι σημαντικό να συνεχίσει η γυναίκα όλες τις ασφαλείς δραστηριότητες και τα χόμπι που τη γεμίζουν χαρά.

Η φροντίδα της ομορφιάς σας

Αν και το σημαντικότερο στολίδι σας αυτούς τους μήνες είναι η κοιλίτσα που μεγαλώνει, καλό είναι να φροντίζετε καθημερινά την υγιεινή του σώματος και του δέρματος που τώρα έχει αυξημένες ανάγκες.

  • Δέρμα

Καλύτερα να χρησιμοποιείτε αφρόλουτρο με ουδέτερο pH για να μην ξηραίνει την επιδερμίδα σας και να ενυδατώνετε τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα, με ειδικό για την εγκυμοσύνη γαλάκτωμα ή λαδάκι, όλο το σώμα και ιδιαίτερα την περιοχή της κοιλιάς. Οι κηλίδες στο πρόσωπο ή στο στήθος, που τυχόν εμφανιστούν, δεν πρέπει να σας ανησυχούν, αφού είναι προσωρινές και οφείλονταισε ορμονικές αλλαγές.

  • Δόντια

Το σωστό και τακτικό βούρτσισμα των δοντιών είναι απαραίτητο, όπως και η επίσκεψη στον οδοντίατρό σας για τον αναγκαίο έλεγχο. Οι ορμόνες της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσουν ελαφρύ οίδημα στα ούλα, με αποτέλεσμα να ματώνουν πιο συχνά κατά το βούρτσισμα και να είναι πιο ευάλωτα στην πλάκα και στα βακτήρια.

  • Μαλλιά

Περιποιηθείτε τα μαλλιά σας όπως συνηθίζατε, αποφύγετε, όμως, το συχνό βάψιμό τους, ιδιαίτερα στο πρώτο τρίμηνο. Μην ασχολείστε με απαιτητικό styling που ταλαιπωρεί την τρίχα. Αν τα μαλλιά γίνουν ασυνήθιστα λιπαρά ή ξηρά, μην ανησυχήσετε, πρόκειται για προσωρινή αλλαγή.

  • Μακιγιάζ

Δεν είναι ανάγκη να το στερηθείτε. Απλώς, δεν χρειάζεται να είναι έντονο. Καλό είναι να αποφεύγετε τα βερνίκια τύπου shellac και να προτιμάτε εκείνα που δεν περιέχουν βλαβερά χημικά.

 

Γράφει ο Δημήτρης Α. Μπιλάλης, MBBCHMMEDSCCCSTFRCOG, μαιευτήρας – χειρουργός γυναικολόγος, διαπιστευμένος ακόλουθος του Βασιλικού Κολεγίου Μαιευτήρων Γυναικολόγων Μεγ. Βρετανίας, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Μαιευτηρίου ΛΗΤΩ

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.